رحمانی فضلی:اوستا انجیل و تورات و داستان پول های کثیف همه اسنادی تحریف شده هستند فقط قران ما است که بدون تحریف است !!

اوستا انجیل و تورات و  داستان پول های کثیف همه اسنادی تحریف شده هستند فقط قران ما است که  بدون تحریف است !!
رحمانی فضلی:سخنانم درباره پولهای کثیف تحریف شد
وزیر کشور گفت:سخنانی که من در خصوص پولهای کثیف گفتم تحریف و از آن استفاده سیاسی شده است.
 
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش نمایندگان در خصوص موضوع پولهای کثیف افزود:این مسئله ای کاملاً ملی و مهم است که مردم و مقام معظم رهبری در این باره از ما انتظار دارند اما به بازیهای جناحی و سیاسی کشیده شده است.
وی با قدردانی از نمایندگان مجلس برای دادن فرصت حضور به وی برای توضیح درباره موضوع پولهای کثیف اضافه کرد : این موضوع مهمی است که چند وقتی دررسانه ها به آن پرداخته شده است و می تواند به عنوان یکی از موضوعات حساس و حیاتی در حوزه های اجتماعی ، اقتصادی ، امنیتی و سیاسی تاثیرگذار باشد .
رحمانی فضلی افزود: برخورد مناسب با این موضوع می تواند ما را در رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و زمینه فعالیتهای اقتصادی ، سیاسی، اجتماعی و امنیتی، سالم و پاک نگه دارد.
بی انضباطی مالی؛ از بزرگترین مشکلات
وزیر کشور بی انضباطی مالی را از بزرگترین مشکلات کشور دانست.
رحمانی فضلی در توضیح موضوع پولهای کثیف افزود : قبلاً هم که در دیوان محاسبات کشور بودم بارها عرض کردم و اکنون نیز تاکید می کنم یکی از بزرگترین مشکلات کشور موضوع بی انضباطی مالی است.
وی گفت : آن زمان نیز من این محاسبه را بارها انجام دادم که ما هنوز نمی توانیم بگوییم که کل درآمدها و هزینه های کشور چه قدر است ؟
رحمانی فضلی افزود : همان زمان هم مطرح می کردم که باید به صورت جدی تمام منابع مالی و همه هزینه های کشور و نحوه گردش آنها را به صورت یکپارچه نه به عنوان مسئله ای دولتی بلکه به عنوان مسئله ای حاکمیتی مشخص کنیم و نظارت عالیه بر همه امور داشته باشیم.
وی گفت: امروز بخشی از این مسئله را به عنوان موضوع پولشویی و پولهای کثیف در ابعاد مختلف توضیح می دهم.
رحمانی فضلی افزود : البته بنده نامه ای را به آقای لاریجانی نوشتم و تقاضا کردم که اگر ممکن است جلسه غیرعلنی باشد تا دشمنان و برخی افراد از اعداد و ارقامی که اینجا اعلام می کنم سوء استفاده نکنند .
وی گفت : البته ترتیب بحث را به گونه ای خواهم داد که شما خواهید دید موضوعی که شما اینجا مطرح می کنید موضوعی است که کشورهای بزرگ دنیا مانند کشورهای آمریکا و اروپایی نیز با شدت با این مسئله مواجه اند و به رغم همه برنامه ها و اقداماتی که می کنند ، بزرگترین پولشوییها در داخل آمریکا، اروپا و کشورهای قدرتمند صورت می گیرد.
رحمانی فضلی افزود: اما ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران معتقدیم که باید همه فعالیتهای ما مبتنی بر عقاید و اصول انقلابی باشد و کمترین تخلف را داشته باشد.
وزیر کشور اظهار داشت: مسئله ای که باید ابتدا روشن کنم روند این بحث است بنده نخستین بار موضوع آثار و عواقب قاچاق و درآمدهای ناشی از آن را در جمع فرماندهان مبارزه با مواد مخدر در تاریخ 93/12/2 مطرح کردم.
وی گفت: در آن جمع آثار امنیتی مسئله را مطرح کردم به نحوی که اکنون برای ما محرز است که پولهای قاچاق و قاچاقچیان با اشرار و تروریست ها ارتباط دارد .
رحمانی فضلی افزود : این موضوع را ما اولین بار امسال و در سازمان ملل هم مطرح کردیم و برای آنان نیز جالب بود و مصادیقی را که در این خصوص داشتیم به آنان ارائه کردیم .
رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر هشدار داد : بر این اساس اگر ما قاچاق و منابع ناشی از آن را کنترل نکنیم حتماً گروه های افراطی و تروریستی از این مسئله استفاده می کنند.
وی گفت: در حوزه اقتصادی نیز من این مثال را آوردم که پولهایی که ناشی از قاچاق است می تواند در اقتصاد کشور ضررهای بسیاری وارد و رقابت را دچار اشکال کند و با ایجاد انحصار در نهایت سبب فرار سرمایه از کشور شود.
رحمانی فضلی افزود : در حوزه اجتماعی نیز مثال زدم که در موضوع قاچاق و پولهای ناشی از آن اکنون یک و نیم میلیون نفر معتاد در کشور وجود دارد که با احتساب خانواده هایشان 5/5 تا 6 میلیون نفر می شوند.
وی طلاق ، بزهکاری ، سرقت و قتل را برخی جرایم و معضلات ناشی از اعتیاد دانست و اضافه کرد : اینها همه ناشی از آثار قاچاق و پولهای ناشی از آن است.
رحمانی فضلی با اشاره به آثار پولهای کثیف در حوزه سیاسی گفت : در این حوزه بنده این عبارت را گفته ام که اگر مواظب نباشیم ، قاچاقچیان و کسانی که در پی پولهای کثیف هستند ، نیاز به حامی دارند و حامی را هم در حوزه قدرت جستجو می کنند .
وی هشدار داد : در آن سخنان گفتم اگر هشیار نباشیم ممکن است از طرق مختلف در حوزه سیاسی به ویژه از طریق انتقال قدرت که در قالب انتخابات صورت می گیرد اعمال نظر و اعمال نفوذ کنند.
رحمانی فضلی افزود : این مسئله ای بود که در حوزه سیاسی مطرح کردم اما همان روز در رسانه های مختلف این موضوع به گونه ای ناقص ، جهت دار و واقعاً تحریف شده منعکس شد.
وی گفت : بنده در روز نخست بعد از آن در اطلاعیه ای از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر دقیقاً این بحث را اصلاح کردیم و گفتیم چنانچه گردش ناسالم مالی قاچاق مواد مخدر در هر حوزه ای به ویژه در سیاست وارد شود ، به فساد و قدرت گرفتن عوامل قاچاق در مناسبات آن حوزه منجر خواهد شد .
رحمانی فضلی افزود : در خصوص پولهای کثیف ناشی از مواد مخدر در همه عرصه ها به ویژه سیاست هشدار داده شد اما این موضوع ادامه یافت و بازهم رسانه ها به طرق مختلف آن را مطرح کردند.
وی گفت : ما در تاریخ 18 / 12/ 93 به آن خبرگزاری که این خبر را منتشر کرد کتباً نامه نوشتیم و از ایشان گلایه کردیم که چرا این اتفاق افتاد و چرا این امانت را رعایت نکردند.
رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود : یادآوری می کنم در جلسه ای که این سخنان را در جمع فرماندهان این حوزه می گفتم ، خبرنگاران در پشت سالن در جایی بودند که بنده مطلع نبودم و همان جا مطرح کردم که اگر خبرنگاری هست مواظب باشند که این سخنان را لازم نیست در بیرون مطرح کنند ؛ اینها ضبط شده است.
وی گفت : در تاریخ 12/19 / 93دوباره یکی از روزنامه ها سخنرانی بنده را در جریان دیدار با کارکنان ستاد مبارزه با مواد مخدر باز به گونه ای مطرح کرد که از یک جمله ، تحلیل را ارائه و موضوع را بازتولید کرد و به نحوی مطرح کرد که دوباره همان خواست را مطرح کنند.
رحمانی فضلی افزود : ما نامه نوشتیم و از ایشان گلایه کردیم و توضیح دادیم و این روزنامه مجبور شد نامه را منتشر کند.
وی اضافه کرد : پس از اینکه مجلس ما را دعوت کرد که خدمت شما برسیم آخرین بار هفته قبل خبرنگاری در شورای اجتماعی از من پرسید موضع شما در قبال اظهارات یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس مبنی بر اینکه از شما خواسته شده است که برای توضیح در خصوص پولهای کثیف در جلسه مجلس حضور یابید چیست؟
رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش گفت : بنده به عنوان وزیر کشور موظفم وقتی مجلس از ما چیزی می خواهد برویم و توضیح دهیم . آمادگی کامل در این خصوص داریم ما در این باره قانون پولشویی را داریم و با فعال کردن این قانون می توانیم این مسئله را مدیریت کنیم.
وی گفت : موضوعی که بنده مطرح کردم به عنوان موضوع ملی که باید اجماع باشد اکنون مصادیقش را با توجه به اینکه جلسه علنی است مطرح و پاورپوینتی ارائه می کنم و خواهید دید که با یکی ، دو شبکه ای که اخیراً با آن برخورد شده چه اتفاقاتی در گردش مالی کشور می افتد .
رحمانی فضلی افزود : اگر ما به این موضوع توجه نکنیم یقین بدانید که اینها به همه حوزه ها قصد نفوذ خواهند داشت زیرا حامی منافع و قدرت می خواهند .
وی گفت : بر این اساس من بحثم را از پولشویی در جهان آغاز می کنم که بدانید این اپیدمی بین المللی است که کشورهای مختلف با آن مواجهند و این منحصر به کشور ما نیست و ما با تلاش هایی که از سال 86 در تصویب قانون ضد پولشویی شده اقداماتی کرده ایم که به شما توضیح می دهم و باید سریعتر این مسئله را انجام دهیم.
ابوترابی فرد: پولهای کثیف دغدغه مجلس است
نایب رئیس اول مجلس با اشاره به مطرح شدن برخی مطالب در رسانه ها مبنی بر اینکه پولهای کثیف درعرصه سیاست و اقتصاد نقش ایفا می کند گفت: این مسئله دغدغه جدی نمایندگان و رئیس مجلس و در جلسه هیئت رئیسه این موضوع مورد بحث قرار گرفته است .
وی افزود : در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که از وزیر کشور دعوت کنیم تا در جلسه علنی این مسئله راتبیین کند تا مجلس و مردم در جریان نقطه نظرات وزیر کشور قرار گیرد .
ابوترابی فرد افزود: پس از شنیدن اظهارات وزیر کشور، مجلس، قوه قضاییه و دیگر نهادها تصمیم لازم را در این زمینه می گیرند.

هیچ نظری موجود نیست: