نالوکسان (نالتروکسان ) بوپرنورفین , سابوکسون در ترک اعتیاد به مخدر پتیدین موثر است ؟(سندرم سروتونین ) Demerol Addiction Treatment


با سلام خدمت شما
میخواستم درمورد ترک پتیدین منو راهنمایی کنید. چه دارویی باعث ایجاد تنفر و سندرم سروتونین در مصرف کننده میشه؟

من پرستار هستم و خودم و یکی از نزدیکانم از این مواد استفاده میکنیم .قبلا هم یک پیام براتون گذاشته بودم خواهش میکنم جوابمو بدین.
نامه دوم
ایا نالوکسان و یا بوپره نورفین در ایجاد سندرم سروتونین موثره؟ یا برای ترک پتدین کاربرد داره؟
جواب
سندرم سروتونین و ترک اعتیاد پتیدین
نالوکسان و سابوکسون و بوپرنورفین در ترک اعتیاد به پتیدین می تواند استفاده شود
در مورد بروز سندرم سروتونین در اعتیاد به پتیدین این مسله در اعتیاد طولانی مدت به پتیدین می تواند خود بخود ایجاد شود اما ما به هیچ وجه مجاز نیستیم  این سندرم را به صورت مصنوعی و با استفاده از دارو ایجاد کنیم زیرا خطر مرگ بعلت ایجاد سندرم سروتونین به همراه دارو بسیار زیاد است
استفاده از نالوکسان و سابوکسون و بوپرنورفین ایجاد سندرم سروتونین نمی کند .و فقط گیرنده های مورفین را در مغز بلوک می کند
مهمترین عامل موثر در ترک اعتیاد به مخدر پتیدین تغییر دادن شخصیت بیمار است زیرا پتیدین بر خلاف دیگر مواد اوپیوئیدی بجای مخدر بیشتر یک محرک است و به این دلیل درمان های روانشناختی و استفاده از داروهای که اگونیست گیرنده کاپا مورفین باشد بیشتر موثر باشد .
تجویز بوپرنورفین و نالتروکسان یا سابوکسون به تنهایی  و یا با هم  قادر به ترک دادن اعتیاد به پتیدین نیست و باید داروهای انرژی زا و ازاد کننده ادرنالین و نورادرنالین (مواد محرک گیاهی ) هم برای ترک اعتیاد استفاده شود
درمان و ترک اعتیاد به مخدر پتیدین Recovering from ...

هیچ نظری موجود نیست: