درمان هراس و اضطراب (حملات پانیک ) به علت مصرف ماری جوانا گل (طبی ) مخدر گل Medical Marijuana may be cause Panic Attacks







سلام آقای دکتر
بنده به مدت چند سال است که ماریجوانا مصرف میکنم 
بعد از دوری به مدت یک سال مدتی پیش ماریجوانا اون هم از نوع گل که شما ذکر کردید رو مصرف کردم ، متاسفانه بعد از گزشت دقایقی بعد از مصرف دچار حملات پانیک شدم به مدت 4 ساعت به صورت هر چندقیقه قطع یا کم میشد شدت دوباره زیاد میشد این حمله ( وحشتناک غیر قابل توصیف ) از فردای آن روز دجار استرس و حراث از برگشتن حمله دوباره پانیک دارم در حال حاظر یک هفته میگزره من با این مشکل مواجه هستم از ترس حمله یک هفته دانشگاه هم نرفتم چند بار هم به صورت خفیف حمله داشتم در این روزها ولی سعی میکردم خودم رو کنترل کنم تا شدید نشود. به دکتر روانپزشک مراجعه کردم 5 دقیقه هم به حرفام گوش نداد فورا برایم دارو تجویز کرد کرد و گفت یک ماه دیگه بیا خیلی عادی برخورد کرد دارو ها هم پرانول 10 - ایمیپرامین و آسنترا هست که فقط شدت رو کم کرده 
ترس از این دارم که این شروعی باشه برای بیماری همیشگی پانیک ، شب و روزم داره با استرس و حراس میگذره هیج کاری نمیتونم انجام بدم
خواهش میکنم راهنماییم کنیم که خلاص شم از دست این وضعیت .
اگر باید تماس بگیرم برای مشاوره و حق مشاوره پرداخت کنم لطفا بگید تا انجام دهم. 
سپاس
جواب
متاسفانه در ایران به دلیل کاشت انواع ماری جوانا گل (ماری جوانا دو جنسی ) انواعی از ان مثل بلوبری و AK47 , HEAZEبه نظر می رسد دارای موادی هستند که می تواند مدت ها در کبد ذخیره شود و به مرور ازاد شود این مسله بیشتر در کسانی که دارای درجاتی از کبد چرب هستند و یا سابقه مصرف الکل دارند بیشتر دیده می شود داروهای داده شده پرانول 10 - ایمیپرامین و آسنترا در درمان اضطراب و افسردگی و به خصوص حملات ترس بسیار مفید است اما زمانی انها موثر است که عامل ایجاد کننده ان ازاد شدن تی اچ سی ذخیره شده در کبد نباشد البته این داروها به طور کلی خوب هستند اما برای درمان حملات ترس ناشی از مصرف ماری جوانا گل کفایت لازم را ندارند ابتدا یک ازمایش کبدی بدهید زیرا میزان اس جی پی تیSGPT که یک انزیم کبدی است را باید پزشک برای شروع درمان اختصاصی با استروئید ها داشته باشد درمان اختصاصی استفاده از ترکیبات استروئید ی مثل پرگننولون (pregnenolone) است که باید همراه با ترکیبات اینسنسول استات (کندر ) باشد
 دستورات لازم برای درمان داروهای داده شده خود را ادامه بدهید -ایندرال 10 - ایمیپرامین و آسنتراموارد زیر را انجام بدهید روزانه به مقدار 3 گرم هر 8 ساعت از کندر خوراکی جویده شود و هر 8 ساعت دوز کندر دیگر به ان اضافه جویده شود و در اخر شب تمامی 9 گرم بلع شود بعلاوه درمان غیر دارویی در صورتی که بعد از 48 ساعت میزان حملات و ترس کمتر شد این درمان را ادامه بدهید در صورت ادامه حملات ترس با مصرف کندر جویدنی و درمان های غیر دارویی باید برای درمان اساسی و گرفتن دارو های حاوی ترکیبات استروئید به یک پزشک مراجعه کنید زیرا مصرف استروئیدها به صورت سر خود به هیچ وجه توصیه نمی شود
 درمان غیر دارویی
دویدن و دوچرخه سواری جزو درمان های غیر دارویی حملات ترس با مصرف مخدر گل است در طول درمان از مصرف غذا های چرب مخصوصا در زمان شام و بعد از نهار از خوردن چیپس و فست فود و مواد غذایی که امروزه به عنوان تنقلات استفاده می شود جدا خود داری کنید
نویسنده
رژیم غذایی گیاهی داشته باشید گزارش های از استفاده از ترکیبات کاهش دهنده چربی خون در کاهش میزان حملات پانیک به علت مصرف مخدر گل داده شده است که انهم می تواند راهکاری برای درمان باشد ابتدا بهتر است از گیاهان گشنیز، جعفری و شوید که از سبزیجات موثر در کاهش چربی خون هستند استفاده کنید در صورت درمان اختصاصی پزشک به شما داروهای طبی کاهش چربی خون می دهد اصلا در طول درمان و بعد از ان الکل مصرف نکنید