غسل فراموشی (تطهیر حافظه ) برای فراموش کردن خاطرات بد گذشته و شکست های عشقی ترک اعتیاد و PTSD


  غسل فراموشی یک تکنیک علمی و عملی  موفق برای فراموش کردن خاطرات بد گذشته  یا شکست های عشقی شما می باشد   
علی علیه السلام می فرماید: برآنچه گذشته اندوه مخور زیرا که به پایان رسیده، و غصه خوردن تو فقط باعث می‌شود که زندگی حال و آینده ات دستخوش آسیب ها و ناگواری ها شود.

اثرات غسل فراموشی در درمان اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) و کاهش اضطراب و ترک اعتیاد  
انسان در طول زندگی با استرس ها  و مشکلات و دردهای زیادی روبرو می شود که یاد اوری انها باعث ایجاد اثرات روحی  روانی نامطلوب می شود  
 
مرگ عزیزان و یا شکست های عشقی  اعتیاد  طلاق و حوادثی که تحمل انها از توان انسان خارج است  این ها خاطراتی هستند که هر فرد با یاد اوری ان دچار افسردگی  اضطراب و بحران های روحی می شود  
سالیان سال است  محققان روان شناس  به دنیال راهی برای از بین بردن خاطرات بد انسان هستند  
داروهای زیادی (متیراپون -کتامین ) برای  فراموش کردن خاطرات ناگوار و پی تی اس دی وارد بازار شده است 
بعضی ها از طریق نادرست و مصرف الکل سعی در فراموش کردن خاطرات بد گذشته می کنند . 
 اما ایا به راستی با دارو یا روان شناسی می توان فقط  ان قسمت از خاطرات تلخ را که می خواهیم فراموش کنیم  ؟  
در این جا ما یک راه عملی برای ان دسته افراد که می خواهند به خود کمک کنند و خاطرات بد و ناگوار را فراموش کنند پیشنهاد می کنیم  
من زیاد راجبع اصول علمی  غسل فراموشی  و مکانیسم اثر ان بر روی حافظه و فراموشی صحبت نمی کنم اما بدانید فقط خود شما هستید که می توانید به خودتان کمک کنید  
شرایط غسل فراموشی  
ابتدا باید بگویم  این غسل فقط بر روی افرادی موثر و کار ساز است که معتقد به خدا باشند  
 
مکانیسم غسل فراموشی  
غسل فراموشی  با استفاده از یک مکانیسم خود القایی  با استفاده از ضمیر خود اگاه خاطرات قسمت ناخوداگاه (سیستم لمیبک ) را  تحت تاثیر قرار می دهد  
چند نوع غسل فراموشی داریم  
دو نوع غسل فراموشی  وجود دارد  یکی ساده و دیگری با استفاده از داروهای گیاهی که ما در این جا فقط نوع ساده انرا شرح می دهیم  زیرا همه مواد اولیه ان در همه جای ایران در دسترس است  
 
مواد لازم برای انجام غسل فراموشی  
یک مقدار سرکه  مقداری نمک بدون ید  
چگونگی انجام غسل فراموشی  
ابتدا یک طشت کوچک پلاستیکی (اگر فلزی و مس باشد موثر تر است )  از اب پر می کنیم  مقدار چند قاشق نمک بدون ید (سه تا چهار قاشق غذا خوری ) در ان  ریخته و انقدر هم بزند تا حل شود  
  مقدار نمک باید ان قدر باشد که وقتی پای خود را درون طشت قرار می دهید  ذرات ان را در زیر پا حس نکنید  مقدار یک لیوان سرکه به ان اضافه می کنیم  
سپس  انرا کمی جلوتر از دوش قرار می دهیم تا اب دوش در ان ریخته نشود  
ابتدا به زیر  دوش رفته و اگر مسلمان هستید  ابتدا غسل جنابت کنید اگر به خدا ایمان دارید و یا هر مذهب دیگری غیر از اسلام  در زیر دوش از خداوند بخواهید  که به شما این قدرت را بدهد که این خاطرات بد را فراموش کنید   
در زیر دوش به ان افکاری که به شما استرس می دهد و یا می خواهید فراموش کنید فکر کنید و به خدا بگوید که به شما کمک کند تا انها را فراموش کنید   
اگر مسلمان هستید  بعد از غسل جنابت و اگر در سایر ادیان هستید  بعد از سه دقیقه که زیر دوش بودید  یک قدم به جلو بر داشته و دو پای خود را درون طشت قرار  بدهید و به ان قسمت از خاطراتی که می خواهید فراموش کنید فکر کنید و باز از خدا بخواهید که این خاطرات بد را از ذهن شما پاک کند  
بعضی ها دعا های خاصی را در این زمان انجام داده و یا از متن های خاصی کمک می گیرند  
مثل  
خدایا تو قادر و توانایی کمکم کن تا این  خاطراتی را که  به من درد رنج داده از فکر خود پاک کنم تا بتوانم با ارامشی بیشتر فقط تو را ستایش کنم   
در  کسانی که طلاق گرفته اند  دعای زیر در هنگام غسل فراموشی  موثر است  
خدایا به من ارامشی عطا فرما  تا فراموش کنم انچه را که نمی توانم فراموش کنم   
به من قدرتی عطا فرما که با فراموش کردن  این شکست در زندگیم  بتوانم بنده صالحی برای تو باشم  
تو قادر و توانا و حلال مشکلاتی مرا یاری کن و خاطرات  زندگی پر از درد رنج  مرا با (اسم ) از ذهن من پاک کن 
تا بتوانم فقط عاشق تو باشم  و تو را ستایش کنم  
امین یا رب العالمین
افرادی که معتاد هستند و ترک کرده اند می توانند از دعای گروه NA استفاده بکنند  

خدایا به من آرامشی عطا فرما

تا بذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم
و قدرتی عطا فرما
 تا تغییر دهم آنچه را می توانم عوض کنم
به من بینشی عطا کن
تا تفاوت این دو را بفهمم
و متوقع نباشم که این دنیا و مردم آن مطابق میل من رفتار کنند  

 برای افرادی که خاطرات خاصی را می خواهند فراموش کنند  
خدایا به من ارامشی عطا فرما  تا فراموش کنم انچه را که نمی توانم فراموش کنم  
به من قدرتی عطا فرما که با فراموش کردن  این خاطرات  بتوانم ستایشگر واقعی تو باشم  
تو قادر توانا و حلال مشکلاتی مرا یاری کن مرا از این خاطرات اضطراب اور رهایی ده  
تا فقط تو را ستایش کنم  
امین یا رب العالمین

ظهور علایم  
در همان زمان که به  خاطرات بدی که می خواهید فراموش کنید فکر می کنید  از خدا بخواهید در فراموشی ان به شما یاری بدهد  
ابتدا قسمتی از سر شما دچار نوعی  احساس خاص مثل ریزش می شود این حالت به ارامی پائین می اید و ناگهان در پاهای خود یک احساس سوزش یا  برق گرفتگی خفیف  یا یک حالت خاص  مثل کشبدن کیسه  می کنید  
اگر بارهای اول دوم این حالت سوزش یا  برق گرفتگی را نداشته اید اشکالی ندارد فقط سه دقیقه در طشت ایستاده و به ان قسمت افکار بدی که می خواهید فراموش کنید فکر کرده و بگوید این افکار و خاطرات را دیگر نمی خواهم  
کار تمام شد حالا از حمام بیرون بیاید  
تذکر  پای خود را اب نکشید بگذارید اثرات سرکه و نمک باقی بماند  
ممکن است بار اول و دوم این حالت به شما دست ندهد    تکرار مداوام ان هر هفته  می تواند بعد از مدتی اثرات خود را نشان بدهد

opium.site: متیراپون داروی برای فراموشی خاطرات ناگوار و دردناک
opium.site: نوسیفرین Nuciferine و آروماتراپی Aromatherapy چیست 

 چگونه خاطرات بد را از یاد ببریم؟
در تحقیقی که در دانشگاه کلـورادو انـجام گـرفت، مشخص شـد که افراد میتوانند توانایی سرکوب خاطرات احسـاسی را در خـود ایجاد کنند. ایـن تحقـیق فـعالیـت مـغز را در افراد تحـت آزمـایش کـه برای سرکوب خاطرات مربوط بـه تصـاویر منـفی تعلیم دیده بودند، مـی سنجـید و دو مکـانیـزم را در قسـمت جلـو مـغز نشـان داد. ایـن تحقـیـق مـی تـوانـد بـه متخصصین بـالینـی کـمک کنـد روش هـای درمانی جدیدی برای آنها که قادر به سرکوب

خاطرات ناراحت کننده خود نیستند و با بیماری های اختلالات استرس، ترس مفرط، افسردگی، اضطراب، و سندرم وسواس در ارتباط است، ابداع کنند.

محقق این تحقیق می گوید، "ما در این تحقیق نشان می دهیم که افراد می توانند با تمرین برخی خاطرات خود را در یک زمان خاص سرکوب کنند. ما تصور می کنیم به مکانیزم های عصبی آن دست یافته ایم و امیدواریم که این یافته های جدید و تحقیقات آتی، به رویکردهای درمانی-دارویی جدیدی در درمان انواع مختلفی از اختلالات احساسی ختم شود."





توجه در شکست عشقی از دعای زیر در هنگام غسل فراموشی استفاده کنید  
خدایا به من ارامشی عطا فرما  تا فراموش کنم انچه را که نمی توانم فراموش کنم  
به من قدرتی عطا فرما که با فراموش کردن   خاطرات او(اسم طرف )   بتوانم ستایشگر واقعی تو باشم  
تو قادر توانا و حلال مشکلاتی مرا یاری کن مرا  از شر خاطرات او (اسم طرف ) رهایی ده  
تا فقط تو را ستایش کنم  
امین یا رب العالمین  
در کسانی که طلاق گرفته اند  دعای زیر در هنگام غسل فراموشی  موثر است  
خدایا به من ارامشی عطا فرما  تا فراموش کنم انچه را که نمی توانم فراموش کنم   
به من قدرتی عطا فرما که با فراموش کردن  این شکست در زندگیم  بتوانم بنده صالحی برای تو باشم  
تو قادر و توانا و حلال مشکلاتی مرا یاری کن و خاطرات  زندگی پر از درد رنج  مرا با (اسم ) از ذهن من پاک کن 
تا بتوانم فقط عاشق تو باشم  تو را ستایش کنم  
امین یا رب العالمین 

هیچ نظری موجود نیست: