تقاوت ریتالین با روبیفن چیست و کدام برای تمرکز فکر در بالغین بهتر است Rubifen or Ritalin

تقاوت ریتالین با روبیفن در چیست و کدام برای تمرکز فکر در بالغین  بهتر است
Rubifen or Ritalin

قرص روبیفن 10 میلی گرم ساخت اسپانیا


نام تجاری ماده مخدر متیل فنیدیت عبارت است از : ® ریتالین (ریتا لینا ®، Riatine ®، ® LA ریتالین (طولانی اثر )، Attenta ®، Concerta ® (Metadate ®، ® Methylin و Rubifen ® Focalin

روبیفن

® روبیفن یک فرم از dextro-متیل فنیدیت(فرم راست بر متیل فنیدیت ) است. که به جای مخلوط راسمیک معمول ریتالین از فرم dextro متیل فنیدیت در ساخت روبیفن استفاده شده است

توجه فوکالین Focalin (دکس متیل فنیدیت )هم ساخته شده از فرم دکسترومتیل فنیدیت(راست بر متیل فنیدیت ) است

از لحاظ فرمول شیمیایی هیچ تفاوتی بین ریتالین و روبیفن نیست(تعداد کربن و هیدروژن ) ولی انچه باعث تفاوت اصلی بین اثرات مصرف ریتالین و روبیفن است نوع مخلوط ان و راست بر و چپ بر بودن فرمول اصلی یعنی متیل فنیدیت است


مقایسه اثرات روبیفن با ریتالین

اثرات ریتالین با روبیفن بر روی بالغین بسیار متفاوت از اثرات ان برروی اطفال است

به عنوان کسی که مدت های زیادی از ریتالین استفاده کرده بودم و تمامی اثرات ان را به خوبی می دانستم شروع به استفاده از روبیفن کردم
استفاده به صورت خرناس روبیفن
استفاده به صورت اسنیف روبیفن اصلا مشابه با ریتالین نیست
ریتالین به سرعت باعث خشکی دهان می شد و اثرات انتی کولینرژیک بسیار سریع و مشخصی داشت ولی استفاده از روبیفن باعث خشک شدن دهان به اندازه ریتالین نمی شود
میزان تمرکز در بالغین در یک دوز برابر روبیفن با ریتالین به نفح ریتالین است و اصلا می توانم ادعا کنم روبیفن قادر به افزایش تمرکز در بالغین نیست
بعد از مصرف 10 عدد قرص روبیفن به صورت اسنیف (خرناس ) تنها چیزی که نصیب من شد یک حالت دلشوره , و اضطراب بد و لرزش دست بود البته در موقع مصرف ریتالین هم من دچار دلشوره وو اضطراب می شدم ولی اصلا فرم این دلشوره یا به عبارتی کنکاش عصبی با هم فرق داشت به طوری که مصرف کننده روبیفن را نمی خواهد دوباره استفاده کند
بعد از مصرف روبیفن اصلا تمرکز حواس من زیاد که نشد هیچ بلکه دچار عدم تمرکز هم شدم البته اثرات ربیفن در روی بالغین و اطفال فرق دارد و اثرات فرم متیل فنیدیت راست بر روی بالغین جور دیگری است
در موقع خواب
بی خوابی با روبیفن به اندازه ریتالین نیست سعی کردم به خوابم ولی در خواب شروع به دیدن خواب های کوتاه و سریع کردم تصاویر سریعتر از معمول در ذهن من حرکت می کرد و گاهی در رویاهای کوتاه دست و پای خود را حرکت داده و بیدار می شدم(حرکات غیر ارادی با روبیفن ) که اصلا این اثرات روبیفن را در ریتالین ندیده بودم و این پرش های عضلانی غیر ارادی تا صبح ادامه داشت
نشئگی با روبیفن
روبیفن نشئگی ان چنانی ندارد و اصلا تقاوت کاملی بین سرخوشی با ریتالین و روبیفن است میزان سرخوشی ریتالین در دوز برابر بسیار بیشتر از روبیفن است
خلاصه
اصلا استفاده از روبیفن را به جای ریتالین در بالغین برای تمرکز فکر و شب بیداری و درس خواندن توصیه نمی کنم گو اینکه هر دوی انها را جزو داروهای نوتروپیک طبقه بندی می کنند
The enantiomers and the relative psychoactive effects and CNS stimulation of dextro- and levo-methylphenidate is analogous to what is found in amphetamine, where dextro-amphetamine is considered to have a greater psychoactive and CNS stimulatory effect than levo-amphetamine
در ارتباط با -ماده مخدر -قرص روبیفن -قرص ریتالین -قرص روبیفن 10 میلی گرم -ساختمان و فرمول ریتالین
تفاوت ریتالین با روبیفن
تفاوت ریتالین و روبیفن
فرق ریتالین با روبیفن چیست
عوارض روبیفن چیست
حرکات غیر ارادی با روبیفن
پرش عضلانی با روبیفن
دلشوره و اضطراب با روبیفن
دلشوره و اضطراب با ریتالین
تفاوت اثرات روبیفن با ریتالین
روبیفن چیست
ریتالین چیست
ماده مخدر
مخدر ریتالین
مخدر روبیفن
متیل فنیدیت
داروهای نوتروپیک
اضطراب تنیدگی (استرس ) تشویش .بی قراری .دلشوره با ریتالین
اثرات روبیفن بر روی تمرکز فکر
اثرات بیداری با روبیفن
مقایسه اثرات روبیفن با ریتالین
سرخوشی با روبیفن
سرخوشی با ریتالین
نشئگی با روبیفن
نشئگی با ریتالین
تفاوت سرخوشی روبیفن با ریتالین
تمرکز فکر با قرص روبیفن
تمرکز فکر با قرص ریتالین
اسنبف ریتالین
اسنیف روبیفن
خرناس روبیفن
خرناس ریتالین
 دکس متیل فنیدیت
Focalin
دکسترو متیل فنیدیت
Dexmethylphenidate

هیچ نظری موجود نیست: